18 Mayıs 2012 Cuma

Adini Hanne Koydum... Neden ?

Hanne adini bir komsumuzun kizindan duymustum ilk. 


Hanne Meryemdi adi. Hz. Meryem'i biliyoruz ancak Hanneyi duymamistim hic...
Hz.Meryem'in annesiymis.. Sessiz, bilinmeyen bir kahraman. Ailesinin secilmis olmasinin musebbibi olan kadin. 


Onu bilen de cok, bilmeyen de..
Hanne adini ilk duydugumda 'tam bir hanim adi' demistim. Soylemi oyle yumusak gelmisti ki.. Anlamini ogrendigimde soyleminin yumusakliginin sebebinide anlamis oldum. Allah in Hannan isminden geliyor Hanne.

Hannan, cok merhametli, kullarina cok aciyan demek. Erkeklere Abdulhannan, kizlara Hanne konuluyor.. O ismin tecellisinin yansidigi kullardan olsun diye.. 

Cocuklara verilen isimlerin onlarin karakteri uzerinde etkili oldugu muhakkak. Her soylenen sozun kisi uzerinde cok etkili oldugu dusunuldugunde bir kisiye hayati boyunca en cok soylenen soz, o kisinin ismidir. Her sesleniste karakterin sekillenmesi icin bir adim atiliyor. Her hitap dua yerine geciyor 

Bir kisiye "Muhammed" ismini verirsin, her hitapda 'Övülmüş ol' duasi yer alir. "Meryem" ismini verirsin, her hitapta 'Dindar ol' duasi yapilmis olur. Betul dersin, 'Temiz ol, Namuslu ol' duasi olur. 

 "Hanne" dersin 'Merhametli ol' duasi olur. Sadece 'Merhametli ol' duasi degil ayni zamanda şu münacatta işler insanın gönlüne:

'Ada, Ada.. Ada ki, ailen Allah katinda secilsin.. '

5 yorum:

  1. Yıllardır söyleyedurduğum cümlenin aynısını kurmuşsunuz. Bir insanın isminin manasının, o insanın karakterine sirayet ettiğine inanıyorum. Buna inanınca da, sorumluluk iki katına çıkıyor çocuk ismine sıra gelince.
    Hanne ismini bugüne kadar duymamıştım, hoşuma gitmişti burayı okumaya başladığımda yalnız anlamını öğrenince şimdi daha bir beğendim. Allah manası üzere yaşamak nasip etsin.
    Hoşçakalınız..

    YanıtlaSil
  2. Amin, cok tesekkurler bolkepce..

    YanıtlaSil
  3. Annesi gibi merhametli, iyi yürekli, iyi niyetli, sevgi dolu, adını duyduğunda insanın içine sebepsiz mutluluklar dolduran güzel mi güzel bir kız çocuğu olacak inşallah..o yüzündeki masumluk hiç bir zaman eksilmez inşallah.. 'L'

    YanıtlaSil
  4. Çoook çok güzel bi isim olmuş..Bu dünyası da ahiretide mutlulukla geçsin inşallah Hannemizin...Hemde ''benim kendi tespitim'' ismin içindeki a ve e seslerinin birlikte olması onu daha yetenekli ve becerikli kılacak inşallah...Bende nacizane oğluşumun ismini Muhammed Emir koydum..Gönlümden geçen niyet her seslenişimde salavat getirmek.. Birde Emir isminin anlamlarından biri olan Peygamber soyundan gelen...oğluşum o kadar güzel ahlaklı olsun, tıpkı peygamber soyundan gelmiş gibi olsun istedim.. Ama ben yinede isimleri bizim değil çocuğun kendi çağırdığına inanıyorum.. Allah evlatlarımızın du dünyadaki sedalarını hoş ve bereketli kılsın inşallah..evde bi bebek olmasının tarifsiz mutluluğunu isteyen herkese nasib etsin dilerim..

    YanıtlaSil
  5. Ltf k. - Teyzesi gibide tatli dilli olur insallah :) cok tesekkurler

    Turkan - amiin. Ogluna her seslenenin aklindan salavat gecsin. Bu guzel ismi dusunen anne babasinada gitsin bu salat.. Evde gunahsiz tertemiz bir varligin olusu oyle belli oluyor ki.. Tum isteyenleri secsin Allah, annelikle secsin, sereflendirsin...hayirlisiyla onlara da versin..

    YanıtlaSil