14 Mayıs 2012 Pazartesi

...Ilk Anneler Gunu...

"Biri varmis, surekli verirmis, surekli verirmis. Karsiligini alip almamaya bakmazmis..." deseler, " o kisi kim bilmiyorum ama kesin bir annedir " derim.
Bir insanin uzerinde o kadar emek var ki.. Rahme dustugu andan itibaren basliyor annenin emegi.. hamileligin yuku... hamilelik, hamalliktan geliyor aslinda.. yuk tasimak demek.. dunyanin en guzel yukunu karninda tasimak.. dogurduktan sonra ise sirtinda tasimak.. Omur boyu hammaliyete razi olmak annelik.. Dogum bambaska bir deneyim.. Hayatimda yasadigim en farkli olay.. bir canin, canindan cikmasi.. Caninin yanmasi ama cikacak cani dusunmek her seye ragmen.. cikan canin ise artik tamamen senin canin olmasi.. Kendi caninin ehemmiyetini yitirmesi.. Emzirme, sarilik, kilo, gaz, uyku... gece gunduz devam eden tatilsiz bir is.. ne izin var ne ucret.. Buna ragmen yuzde tebessum, gonulde hosgoruyle yapilan nadide is... Sadece maddi bakim degil, manevi bakimida ayri boyutu olan bir is.. Devamli emek, devamli emek.. bu emegi hakkiyla yerine getirenin ayaklarinin altina serilen cennet.... En buyuk hediye olarak dusundugumuz cennet... sen bile bu emegin karsiliginda ayaklarin altina seriliyorsun.. 6 ay oldu bu sure.. ama oyle dolu dolu emek var ki icinde.. yillar gecse nasil olacak bu duygu tahmin edemiyorum. Sadece hayranlikla bakiyorum kendi anneme.. Yillardir verdigi emegi bir kez olsun basa kakmadigi icin... Bebekligimde sik sik bogazimin agridigini, cok ateslendigimi ve atesimin dusurulemedigini, etrafimdakileri korkutacak kadar ateslendigimi bile yeni duyuyorum daha... Bir kez olsun soylemedi annem.. Her an su sozler geciyor aklimdan "Sen meger neler gecirmissin.. neler yasamissin... kimbilir daha neler yasadinda haberim yok" Bu cumleler hep zihnimde hep gonlumde... Karsiligi verilmez bu emegin biliyorum. Hannem ne yaparsa yapsin benim emegimin karsiligini veremez diyorum. Ve ben henuz alti aylik bir annneyim.. Ne guzel soylemis Efendimiz "Cihaddan once anne baba rizasi icin calis" diye.. Ne buyuk bir is annelik.. Cok sukur Rabbime yasattigi icin... Cok sukur tattirdigi icin.. Cok sukur anne mi daha iyi anlamami nasip ettigi icin... Basta annem olmak uzere tum annelerin anneler gununu kutluyorum..

2 yorum:

  1. Ne doğru sözler bunlar. Gece gündüz devam eden, izinsiz, ücretsiz bir işe gönülden razı geliyoruz.
    Bazen sesimi yükseltsem, günahsız yavrunun değil de, kendi acziyetimin farkına varıyorum acıyla, nasıl vereceğim bu manasız ürkütmenin hesabını diye bin pişman oluyorum.
    Allah hakkıyla annelik yapabilmek nasip etsin.
    6 aylık yavruya maşallah, gözlerinden öperim.

    YanıtlaSil
  2. manasiz urkutme.. cok guzel nitelendirmissiniz..Gercekten onlari urkuten davranislarimiz aslinda ne kadar manasiz degil mi.. manayi ilk ogrenecegi kisi olan anneden manasizligi gormek..

    Allah bu sozlerin cikmasini nasip ettiyse gonlumuzden, manasizligin zerresinin olmadigi bir anneligi de nasip edecektir demektir. Yoksa kabul etmeyecegi boylesine guzel bir duayi kulunun agzindan cikarttirmaz degil mi ..

    Hosgeldiniz, guzel sozlerinizle sefalar getirdiniz :)

    YanıtlaSil